Online consumentenbestedingen groeit

email marketing

De organisatie thuiswinkel waarborg met de website thuiswinkel.org heeft hun thuiswinkel markt monitor voor het eerste halfjaar van 2015 weer uitgebracht. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org, en mogelijk gemaakt door PostNL.

online bestedingen

Online consumentenbestedingen groeien in het 1e halfjaar van 2015 met 18,4%

Het totale online kanaal groeit (in €) in het eerste halfjaar met 18,4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Van de bijna € 8 miljard online consumentenuitgaven* is € 3,91 miljard (+19,1%) besteed aan de aankoop van producten zoals telecom, elektronica en kleding.
De overige € 4,05 miljard (+17,6%) is uitgegeven aan de online aankoop van diensten, zoals vliegtickets en (nieuw) afgesloten verzekeringen.

Gino Thuij, GfK: “Het oplevende consumentenvertrouwen vertaalt zich in fors stijgende online verkopen.”

Groei in aankopen op een mobiel apparaat

De groei in het kopen van online producten op een mobiel apparaat (tablet of smartphone) is gegroeit met 13% ten opzichte van het tweede kwartaal van 2014. Het meeste gebruikte mobiele apparaat is met 23% de tablet. Met een smartphone is dit 14%.

Wilt u het rapport in zijn totaal lezen ga dan naar: thuiswinkel.org

online consumentenbestedingen thuiswinkel waarborg

 

Door Redactie op 24 sep 2015
Lees meer artikelen van Redactie